Tempels, tempels en ... tempels - Reisverslag uit New Delhi, India van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu Tempels, tempels en ... tempels - Reisverslag uit New Delhi, India van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Tempels, tempels en ... tempels

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Pieter

02 Januari 2010 | India, New Delhi

Lieve allemaal,
Vanuit Chennai is de reis via Kanchipuram naar Mammalaipuram gegaan. In Kanchipuram hebben we drie tempels bezocht, hele verschillende. Bij de tempel met de oude mangoboom zijn we gezegend door een swami; dus 2009 zat wel goed. In Mammalaipuram hadden we een heerlijk hotel met zwembad, waar we de middag hebben doorgebracht. In het stadspark allemaal prachtige beeldhouwwerken, tempels in rotsen en reliefs in wanden van rotsen. Vooral de voorstelling van de ontspringing van de Ganges was prachtig. Maar de stad is beroemd twee andere tempels; die aan de kust en de vijf ratha's tempels in de vorm van strijdwagens (al vonden wij ze daar niet op lijken). Beide waren prachtig. Verder was het een knus dorpje waar je lekker iets kon drinken, als toerist kon rondwandelen zonder steeds te worden aangesproken. oudejaarsdag zijn we naar Pondicherry gegaan, een oud Franse kolonie en die sfeer is nog steeds aanwezig, wel gemengd met een grote dosis India. Het hotel was lastig, het was er erg druk want de alcohol zou hier goedkoper zijn. Ons biertje was niet eens zo goedkoop maar wel lekker. WE lagen er op tijd in want de volgende dag zou een lange reisdag worden, maar de knallen hebben ons toch wakker gemaakt rond middernacht! Gelukkig 2010. Overal waren rangooli gemaakt, prachtige ' mandalas' op de grond van kleurige poeders. WE zijn naar Chidambaram geweest, naar een tempel met gouden dak en vier grote torens. Later die dag door naar Tanjore, waar we nu zijn. Vandaag de tempel bezocht; een indrukwekkend en een van de mooiste tot nog toe. Daarna het paleis, helaas in niet al te beste staat met maar hier en daar nog wel een beetje kleur.
We genieten van heerlijk weer, 28 graden en meer, zonnetje, vaak heiig (beetje jammer voor de fotos) en het lekkere eten. Wat precies? we weten het vaak zelf ook niet, we bestellen maar iets en meestal is het lekker oa idly, briyani, chapati, currys, paneer,pranathi... de chai heeft nog niet zo erg zijn intrede gedaan!
Groeten van ons

• 02 Januari 2010 - 12:20

Merel:

Klinkt allemaal als een goed begin van jullie nieuwe jaar!!

• 02 Januari 2010 - 12:47

Anouk:

Nóg een jaloersmakend reisverslag om te volgen! Klinkt allemaal erg fantastisch, en india stijgt steeds meer in het lijstje te bezoeken landen. Alsnog een heel gelukkig nieuwjaar, geniet van de vakantie en maak vooral veel foto's. Dan kan ik ook een beetje meereizen ;) Xxx

• 02 Januari 2010 - 13:18

Karien:

Zo he, jullie zien we lekker veel in korte tijd zeg. Leuk hoor :) En t eten klinkt ook heerlijk, t water loopt me al in de mond... Maar afgelopen dinsdag hebben Frank en ik ook heerlijk Indiaas gegeten hoor, gewoon in Nijmegen. Gaat t eten wel een beetje met Pieter?
    Nou, ik ga vanavond nog een feestje geven, en hier is 2010 ook goed begonnen. Jullie nog heel veel plezier, en ik ben idd ook benieuwd naar de foto's!
    xxx Frank en Karien

• 02 Januari 2010 - 13:47

Theo En Nelly:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en daar bij komt: we zien het gewoon voor ons! Wij gaan vanavond de vakantie afsluiten met een etentje bij Maharaja, het indiase restaurant waarover Pien al vertelde, met een film erna bij Lux. Tijdens het drinken van een mango lassi zullen we op jullie en het nieuwe jaar toasten!
    En maandag bellen we Jan voor jullie auto, dan komt alles weer in orde; geniet ze!

• 02 Januari 2010 - 14:37

Frans En Nel:

Hoi reizigers,
    allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en een goede gezondheid toegewenst,
    We verheugen ons al op de foto's.
    We hebben een rustige jaarwisseling gehad en veel knallend vuurwerk, wel mooi. Ook overdrijvende brandende lampionnen, fantastisch gezicht.
    Om 2 uur hebben we er een punt achter gezien.
    Gert moest werken, die hebben we - nog steeds -niet gezien.
    Morgen gaan we naar de Valkhof in Nijmegen.
    Fijne reis verder.

• 02 Januari 2010 - 15:03

Richard:

Klinkt erg goed en het smaakt nog beter. Geniet van deze reis.
    Nog de beste wensen van Maggie, Kendric en mij uit China..

• 04 Januari 2010 - 21:29

Els Van Oudheusden:

Een kleurig 2010 gewenst en het begint al goed voor jullie in India met zijn prachtige kleuren!groetjes,veel plezier en geniet van het zonnetje!!!!