K3 compleet - Reisverslag uit Kochi, India van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu K3 compleet - Reisverslag uit Kochi, India van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu

K3 compleet

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Pieter

10 Januari 2010 | India, Kochi

Lieve allemaal,
het verhaal ging verder in Kumily. De volgende ochtend heel vroeg op, het schemerde net en op naar het Periyar park voor een vroege jungle trekking. We waren niet de enige; er stond al een hele rij om kwart voor zeven. Echter de man van de kaartverkoop en de gidsen waren nog nergens te bekennen. Rond half acht konden we toch op pad, met grote sokken tegen de bloedzuigers over onze broek. Allereerst met een gammel vlot over een zijtak van het meer en daarna lopend de heuvels in. De olifanten en tijgers heebn zich niet laten zien; wel langoer apen en een enkel hert. We hebbben evenwel genoten van de natuur, met veel geluiden en opkomende zon. Het was een echte jungle tocht; Inge gleed natuurlijk weer naar beneden en in plaats van over een riviertje te springen, sprong ik er midden in! Het resultaat: een bloedzuiger( maar die heeft niet van mijn bloed mogen genieten!). Daarna op naar de olifanten rit... met een steiger klommen we op de rug van de olifant. Die had gelukkig een doek omgekregen met hand en voetsteunen. HEt was een hobbelig ritje van drie kwartier. Het uitzicht was met name olifanten kruin en tuinen. Vooral bergjes op en af was een belevenis.
Na al dat gewandel en gehobbel hebben we onszelf getrakteerd op een ayurvedische massage. Heel anders dan een massage in NL, met vooral heel veel olie. Daarna een uur lang massage, met grote ronddraaaiend ebewegingen en tien minuten stoombad. De rest van de middag ontspannen een boekje lezen op het balkon in de namiddag zon: voor het echte vakantie gevoel!
Een dag later naar een theeplantage en fabriek. We kregen het proces van plukken tot proeven uitgelegd. Tegen de middag kwamen we aan in Allepey, waar we een rondvaart hebben gemaakt over de beroemde Kerala backwaters. Allemaal kleine en grote kanalen, riviertjes en meren. De mensen leven aan het water en doen de was, afwas en baden in het water. Het is een idyllische setting met harde realiteit.
K3 werd complet met na Kodaikanal en Kumily nu Kochi. Een miljoenenstad aan de kust met historie van overheersing van Britten, Portugezen en Nederlanders. Het doet mij een beetje denken aan Beira. Warm, benauwd, minder druk en her en der vervallen oude huizen. Lekker rondwandelen door de kleine straatjes, bezoek aan de synagoge, en de kerk waar ooit Vasco da Gama werd begraven. Een heel andere sfeer.
Wie weet wat ons nog meer te wachten staat...

• 10 Januari 2010 - 13:19

Karien:

zo, die jungletocht klinkt wel echt als een avontuur zeg. En hoe was het nou om op een olifant te zitten?
    En gelukkig maar dat jullie jezelf ook nog verwennen, want het blijft inderdaad vakantie.
    Hier in NL niets spectaculairs om mee te maken. Het vriest al sinds jullie weg zijn, en sommigen hopen op een Elfstedentocht, maar daar ligt nu nog teveel sneeuw voor op het ijs. En ik ben maar aan t studeren, de tentamens naderen alweer...
    Geniet nog lekker, want voor je het weet is het 35 graden kouder...
    xxx Karien

• 10 Januari 2010 - 13:20

Anouk:

...ik hoop veel moois, lekkers en goeds! Met nog meer K's (of andere letters natuurlijk ;) ) Xxx

• 10 Januari 2010 - 13:23

Vera En Sander:

Oeh, bloedzuigers... Wij hebben ook al eens kennis gemaakt met die hoge anti-bloedzuiger-sokken. Gelukkig houdt het de beestjes dus ook werkelijk een beetje tegen. Voor jullie gaat alweer de laatste week in, maar vast nog een boel te doen, bekijken en beleven!! Geniet maar extra deze laatste week en zo'n massage hadden wij ook wel gewild... Namaste Veer en San

• 10 Januari 2010 - 13:49

Theo En Nelly:

lekker zo "vroeg rondlopen" en uitglijden in het zuiden van bloedzuigerrijk India.
    Kerala zijn backwaters zijn wereldberoemd em het blijft daar mooi toch, het zit nog gebakken in mijn geheugen evenals de synagoge en de binnenstad van Kochi met zijn kruiden en opslag.

Ik vond de NL begraafplaats ook heel bijzonder met "Hier leidt etc." Wel opvallend waren de jonge leeftijden van de begravenen. De gezondheidszorg was toe nog niet "je van het" zal ik maar zeggen.

Geniet nog maar lekker, hier is het allemaal sneeuw wat er valt.

• 13 Januari 2010 - 22:03

Els Van Oudheusden:

Ik geniet lekker mee van jullie verhalen!!!
    Nog een fijne week met lekkere temperaturen,geuren en kleuren,lieve groetjes els