Het vliegtuig is vertrokken zonder ons - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu Het vliegtuig is vertrokken zonder ons - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Het vliegtuig is vertrokken zonder ons

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Pieter

27 Juli 2011 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,

zoals de titel al suggereert zijn wij nog in Nederland. Het was de bedoeling om vandaag via Dubai naar Durban te vliegen... Helaas is het papierwerk nog steeds niet rond en kunnen we nog niet vertrekken. Wanneer wel is ook voor ons een grote vraag.

Een terugblik op de afgelopen weken: Begin juli was de T-week in Enschede. Een week vol techniek voor toekomstige ontwikkelingswerkers. Pieter heeft de week een paar jaar geleden gevolgd en deed dit jaar wederom mee als vrijwilliger. Met de motor (een van de laatste keren!?) naar Enschede. Hij heeft genoten van kamperen en klusjes doen. Tussendoor nog wel twee dagen thuis geweest om te helpen inpakken. Want dat was wel de grootste bezigheid van de afgelopen weken. We hadden het een beetje onderschat... wat kan er een hoop in ons huis, en wat een klus om dat allemaal uit te zoeken en in te pakken.

Half juli hebben we een klein afscheidsfeestje gegeven, op de enige mooie vrijdag in een week van slecht weer. Heel gezellig, met Limburgse vlaai en de nodige flessen Zuid-Afrikaanse wijn. Bedankt, allen die erbij waren.

Daarna begon het stevige inpak werk. Met de nodige hulp van familie en vrienden is de klus geklaard. Vorige week maandag heeft de verhuizer een deel van onze spullen opgehaald. Die gaan straks vast onderweg. Daarnaast hebben we spullen opgeslagen door heel Nederland bij familie en verkocht.

De woningbouwvereniging had ook nog een paar eisen... een aantal bomen hebben een nieuw thuis gekregen, en de grote wilg is gekapt. De vloeren worden gelukkig overgenomen door de nieuwe bewoner. De blauwe wanden in het trappengat moesten een neutrale kleur krijgen en daarna is alles gepoetst. Eergister hebben we de sleutel ingeleverd,na vijf en half jaar wonen in Lent....

Op dit moment wonen we op de zolderkamer bij mijn (Inge) ouders. We hebben ons redelijk geinstalleerd. Er staat nog een stapel doosjes om opnieuw uit te zoeken. We hopen spoedig te horen dat mijn artsenregistratie in Zuid-Afrika rond is, zodat we visum en werkvergunning kunnen aanvragen.

Vandaag zijn we een heerlijke dagje naar de sauna geweest en hebben we gezwaaid naar het vliegtuig. Als troost kwam precies op dat moment het zonnetje tevoorschijn!

Wordt vervolgd....
Inge en Pieter

• 28 Juli 2011 - 04:30

Alex:

Balen zeg. Een flinke tegenvaller.

Kan gebeuren. Nog 'even' wachten totdat alles rond is. Dat gaat zeker lukken, en hopelijk eerder dan later.

Veel succes en laat je niet uit het veld slaan!

• 28 Juli 2011 - 09:43

Els Van Oudheusden:

Hoi Inge en Pieter,
    En nu na al het harde werken(want verhuizen en opnieuw verven ,bomen eruit etc is keihard werken) nog wat bijkomen voor de grote reis.
    Ik hoop voor jullie dat er nu wat vaart in het geheel komt en je de tijd die je hier noodgedwongen nog moet doorbrengen toch gezellig en wat zonniger worden. heel veel groeten els van oudheusden

• 29 Juli 2011 - 21:41

TheoNellyvJaarsveld :

Ja, ja, wel een tegenvaller maar ook dat helpt om alvast te leren relativeren en dat heb je nog heel hard nodig.

Geef niet op en het succes komt
    vanzelf,

Nog een goede tijd in het herfstige NL,
    Theo en Nelly.

• 31 Juli 2011 - 13:38

Dorien:

Even een reactie van ons eiland. Ja luitjes het is heel jammer maar niet anders. Het komt natuurlijk wel goed, maar het is toch even een domper. Maak er nog een leuke tijd van tot je je koffer weer pakken kunt . groetjes Dorien de Graaf

• 02 Augustus 2011 - 13:27

Anton Van Der Meer:

Namens de redactie van het Effata-parochieblad wens ik jullie succes met het aftellen, 27 dagen 26 25.
    En als jullie nieuws hebben voor ons dan hebben wij een podium.
    Groetjes
    Anton

• 03 Augustus 2011 - 16:42

Arend Jonkman:

Op de 27 regende het pijpestelen in Durban: dus wat dat betreft hoeven jullie niet zo veel spijt te hebben.
    Wij hebben het super gehad in ZA: alleen metsen we erg wennen aan de winter in de zomer.
    Jullie sterkte met afwachten in de hoop dat het snel geregeld is.
    Groet,
    AMA

• 03 Augustus 2011 - 18:09

Lian:

t i a tja dat begint wel snel!
    Groetjes uit Frankrijk en succes met aftellen!