wevervogeltjes en zebra's - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu wevervogeltjes en zebra's - Reisverslag uit Richards Bay, Zuid-Afrika van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu

wevervogeltjes en zebra's

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Pieter

28 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Richards Bay

lieve allemaal

we zijn in Zuid-Afrika!
Uitgezwaaid door familie op schiphol en met te veel bagage zijn we vertrokken. Na 6 uur vliegen kwamen we in Dubai. We hebben de tax-free winkels bekeken en een relax stoel gevonden om wat te dutten. We moesten van middernacht tot half elf wachten op de volgende vlucht naar Durban. Zonder problemen zijn we in Zuid-Afrika aangekomen, visum in orde, stempel en ja hoor- we zetten officieel voet op Afrikaanse bodem. We hadden onze huurauto vlot gevonden en zijn naar een B&B in de buurt gereden. Een heerlijk groot bed stond voor ons klaar...
De volgende ochtend zagen we pas hoe mooi de Charmoy estate was, een prachtige tuin en een boom vol kwetterende wevervogeltjes voor de deur. We zijn weer in Afrika!
na een ontbijtje zijn we via de tolweg richting Richards bay gereden, waar we nu zijn. Gisteren heeft het de hele dag geregend. Nadat we een hotelletje hadden gevonden hebben we de Boardwalk mall opgezocht. Overdekt winkelen- je kunt er alles krijgen. We hebben het gehouden bij een salade bij een mooi cafe en een stekker-adapter!
Vandaag een rondje door Richards bay gereden, voornamelijk een industrie stad met grote fabrieken voor kolen en aluminium.
Iets verderop ligt Enseleni nature reserve, je kunt er wandelingen maken. Het was gelukkig droog dus we hebben de nkonikoni trail gewandeld, 5 km maar met de nodige heuveltjes. Vooral veel beesten poep- maar toen toch een klein duikertje in het bos. En even later twee aapjes. Het was afwisselend bos en open gras veld en een stuk langs de rivier. Op het open grasveld hebben we zebra's gezien. Het wandelpad kwam steeds dichterbij, uiteindelijk stonden we 20 meter van 6 zebra's vandaan! Mijn dag was meteen goed.
Morgen gaan we naar Hlabisa, benieuwd wat ons daar te wachten staat...
tot snel,
Inge en Pieter

• 28 Augustus 2011 - 17:09

Theo En Nelly:

Net terug uit de stad waar de Blijde Incomste werd gehouden van het gebroeders van Limburg festival: erg mooi met al die middeleeuwse kledij en wagens. Merel nog gezien bij de dansgroep! Jullie hebben alweer het echte Afrika gevoel gekregen ,begrijpen we uit je eerste weblog van Zuid-Afrikaanse bodem.
    We zijn ook benieuwd naar Hlabisa, jullie toekomstige huis-thuisplek. lieve groetjes van ons uit Nijmegen.

• 28 Augustus 2011 - 19:28

René En Françoise:

het is een mooi iedee jullie zo op de voet te kunnen volgen. het is een kleine moeite om te laten weten het vlot verloopt en dat het zien van zebra's als een goed voorteken opgevat mag worden. goede voortekens zien er in Afrikja vast anders uit dan bij ons.

tot de volgende

• 28 Augustus 2011 - 19:36

René En Françoise:

deel 2
    Net even naar de kaart gekeken. Wat weten wij toch eigenlijk maar weinig van dat land zo ver weg. Maar ik heb wel het idee dat jullie nu op een heel mooi plekje zijn beland.

• 28 Augustus 2011 - 19:50

Lian:

Zebra's da's mooi.. geniet!

• 28 Augustus 2011 - 21:36

Els Van Oudheusden:

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en perfect begin natuurlijk met zebra's!!!! Vanavond toevallig een programma op tv gezien over Zuid Afrika,want ja nu kijk je er toch anders naar dan voorheen.....
    lieve groeten,tot de volgende keer en heel benieuwd hoe jullie stekkie gaat worden daar.
    els

• 29 Augustus 2011 - 00:03

Merel:

Heee!!! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Ik heb de ouders van Inge in de stad gezien! :)
    Heel nieuwsgierig naar jullie nieuwe thuis. Maak er wat moois van!!!

• 29 Augustus 2011 - 03:21

Karien:

Yay, dat klinkt als muziek in de oren! En nu al zebra's... dat beloofd nog wat voor de komende jaren!
    Toch wel raar hoor, dat ik nu kan zeggen dat mijn zus in Zuid Afrika woont...
    Ik heb gratis internet gevonden op Bali Airport. Straks naar Jakarta en dan vanavond naar Dubai. En dan mag ik ook weer een nachtje doorbrengen op die ligstoelen op Dubai Airport...
    Heel veel plezier met het ontdekken van jullie nieuwe thuis!
    xxx

• 29 Augustus 2011 - 21:13

Patrick:

Geniet! Niets zo leuk als van je hobby je werk maken, of was het nou andersom?

• 02 September 2011 - 09:40

Ellen Bekker:

Hallo Inge en Pieter,
    Leuk om jullie verslag te lezen! Bedankt.
    Ik wens jullie een heel goede tijd.
    Hartelijke groet van Ellen

• 04 September 2011 - 19:59

Henk En Nelly:

Hoi Pieter en Inge, was even benieuwd hoe het met jullie vergaan was na jullie vertrek en heb het nu gelezen!
    Succes en veel plezier verder.
    Hartelijke groeten, Nelly