November 2014 - Reisverslag uit Barberton, Zuid-Afrika van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu November 2014 - Reisverslag uit Barberton, Zuid-Afrika van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu

November 2014

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Pieter

01 December 2014 | Zuid-Afrika, Barberton

Lieve allemaal

Eenmaal aan het werk vliegen de dagen en weken voorbij. Deze maand begon ook het meedraaien in het dienstrooster… op zich is vier diensten niet verkeerd maar als er drie in twee weekenden vallen blijft er weinig tijd over voor leuke dingen. De diensten zijn wisselend druk, maar vallen over het algemeen mee. Helaas voor mij; zelfs met een rustige dienst slaap ik slecht. Dankzij de diensten duurde mijn verkoudheid een stuk langer om weg te gaan. Genoeg gemopper over diensten, ze horen er helaas bij!

De maand begon met een flinke stroomstoring. Gelukkig had ik net een heerlijke pecanpie gebakken, die we noodgedwongen als avondeten hebben gegeten! Er zijn in het hele land op en af storingen; eerst was er een kolentoren ingestort bij een centrale en nu is er minder capaciteit door onderhoud.

Het weer is de hele maand al wisselvallig. De meeste dagen beginnen redelijk en worden goed heet (30+) rond de middag, gevolgd door een regen en onweersbui aan het eind van de middag. Er zitten ook grijze dagen tussen en dan blijft het 'fris' met maxima van 25. De regen lijkt 4 uur als perfecte tijd te kiezen, het fietsen staat daardoor even op een laag pitje. De tuin kleurt prachtig groen dankzij de regen. We eten geregeld papaya van eigen boom en in de voortuin staan allerlei paarse bloemen (zie foto).

Het eerste weekend zijn we naar Forever Resorts Badplaas geweest-om te kamperen. Op vrijdagmiddag, na het werk vertrokken en nog net de tent opgezet voor het donker. Julia vond slapen in de tent spannend en leuk! Badplaas, de naam zegt het al, heeft natuurlijke waterbronnen. We hebben genoten van de verschillende zwembaden en glijbaan. Er is ook een klein natuurpark bij met een waterval en geschikt voor een korte gamedrive.

Vrijdagavond is pizza-avond maar tegenwoordig ook spelletjes avond. Julia geniet van de spelletjes al vind ze op haar beurt wachten maar onzin. Ook op de ipad speelt ze graag; 'biebie poep' is haar lievelingsspelletje. Ongelooflijk hoe goed zo'n klein meisje met een ipad overweg kan. In het begin moest ik haar helpen maar nu speelt ze het zelf op de bank.
Zondagochtend ben ik al een paar keer verwend met een heerlijk ontbijtje met broodjes en croissants.

Julia's school had een eindejaarsconcert. Julia deed nog niet mee maar we zijn wel gaan kijken. Het thema was circus en we werden getrakteerd op een show van clowns, beren, olifanten, poodles en danseressen. Julia vond het prachtig om te zien.

De intocht van Sinterklaas hebben we ook hier gevierd. Zelf-gebakken pepernoten en het sinterklaas-journaal op de computer. 's Avonds de schoen zetten en zingen- zwarte Piet heeft het gehoord bleek de volgende ochtend. Julia heeft het over 'klaas, piet en paard'. Kleurplaten worden gemaakt en verhaaltjes voorgelezen. Nog een paar nachtjes tot pakjesavond…

We hebben in en om huis nog wat verbetering aangebracht. Muskietennetten hangen, verduisterende gordijnen voor Julia's kamer en nieuwe gordijnen voor de woon en eetkamer. Zo houden we ons (lees vooral Pieter) goed bezig.

De feestmaand december is begonnen: Julia word 2 jaar, sinterklaas en kerst komen eraan.
We wensen iedereen een gezellige pakjesavond en alvast een mooi kerstfeest.

Groetjes,
Inge, Pieter en Julia

• 01 December 2014 - 20:56

Merel:

Jullie ook hele fijne decemberdagen!
    Liefs, Merel

• 01 December 2014 - 21:41

Vera En Sander:

Heerlijk hoor dat frisse weer van 25 graden ;)
    Sander vind op zijn beurt wachten ook heel moeilijk... hihi
    Maar we zagen op de fotos dat het kamperen geslaagd is en dat het zelfs op het Julia-dekbed doorgaat (mooi man!). Maar die giraf past niet in de tent lijkt ons..;)
    Geniet van de popo uit eigen tuin! Hier doen we het met 'appeltjes van oranje' uit Spanje.
    Heel veel liefs uit Nijmegen. Veer en San

• 02 December 2014 - 09:59

Janneke:

Oh lekker, bij jullie wordt het zomer! Bij ons is het nu flink koud aan het worden, hier in Leeuwarden komt het kwik vandaag nauwelijks boven 0 uit. Ze verwachten vandaag zelfs de eerste natte sneeuw van deze winter! Kamperen klinkt aantrekkelijk met die prachtige natuur, ik hoop dat jullie deze zomer meer tijd hebben om dat lekker te gaan doen tussen de diensten door. Een heel fijne Sinterklaas alvast, maar als Sint en Piet jullie kunnen horen dan komt dat vast helemaal goed!
    Liefs, Janneke

• 02 December 2014 - 13:01

Karien:

Hoi lieverds,

Hier in Duitsland hebben we gister ook voor het eerst de Sinterklaas-cd aangezet, daar waren we door onze vakantie in Vietnam nog niet aan toegkomen. Maar Tobi heeft nog wel wat oefening nodig hoor, voordat hij mee kan zingen, maar we gaan vanavond ook maar onze schoen zetten. Volgens mij heeft Piet afgelopen weekend namelijk wat inkopen kunnen doen in Nederland ;-)
    En over het weer hebben jullie volgens mij weinig te klagen hoor, maar het is idd dan ook al zomer daar. Leuk dat jullie nu ook voor het eerst zijn gaan kamperen daar, zeker voor herhaling vatbaar denk ik zo!
    Geniet van de gezellige en warme decembermaand! En vooral met Julia's tweede verjaardag! Ze wordt echt steeds groter en haar haar is ook al lang genoeg voor een echte paardestaart!

Dikke knuffel en kus,
    (tante) Karien

• 02 December 2014 - 13:24

Theo En Nelly:

Lekker weer, hier wordt het kouder zoals Janneke al schreef. Voordeel als je als eens bij jullie bent geweest: mooie gordijnen in de uitbouw/veranda. Geniet van alles. Zowel van kamperen, spelletjes als iPad. Groeten en ook fijne decembermaand.

Julia alvast gefeliciteerd met je tweede verjaardag op 4-12 !!! Hiep hiep hoera voor jou !!!!