een snelle update - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu een snelle update - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Inge en Pieter Heijnen-van Jaarsveld - WaarBenJij.nu

een snelle update

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Pieter

20 Oktober 2019 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,
Het is alweer heel lang geleden dat we een zeebje hebben geschreven. We lopen inmiddels maanden achter. Tijd voor een korte update.

Maart: Inge had een congres in de buurt van Mosselbaai, daarna zijn we via Lesotho teruggereden. Bergen, water met dammen en paarden.
April: begon met een bliksembezoek aan Nederland voor Inge in verband met een sollicitatiegesprek. Een week later kregen we bezoek van Karien en Tobi. En nog een week later gingen we zelf op vakantie naar Botswana. Een prachtige reis met heel veel mooie herinneringen en nog meer foto’s.
Mei: Een van de hoogtepunten van onze reis was de vlucht boven de Okavango-delta! We hebben weer de nodige kilometers gemaakt met de Bushlapa. Op 8 mei waren er verkiezingen in Zuid-Afrika. Pieter zong met Laudate op het moederdag-concert in Nelspruit. De maand eindigde met een weekend in Swaziland voor het Bushfire-festival.
Juni: het einde komt in zicht. Veel uitzoeken en opruimen, we verkopen al een aantal dingen en er moet ingepakt worden. Een maand van afscheid nemen.
Juli: op 2 juli komt de verhuiswagen en een dag later brengen wij de Bushlapa naar Johannesburg. We verkopen onze auto en gaan op reis met een camper. We maken een prachtige reis langs de Garden en Wine route van Zuid-Afrika. Het blijft een prachtig land.

Augustus: 9 augustus landen we op Schiphol. We nemen onze intrek op de zolderkamer van de Grevinck. De meiden maken gelijk vriendjes met de buurkinderen en houden van fietsen. Een gezellige tijd met familie en uitstapjes. Ondertussen moet er ook heel veel geregeld worden: inschrijven bij de gemeente, huizenjacht en een nieuwe auto. We merken dat de woningmarkt snel en duur is. Julia begint in groep 3 op de basisschool in de Ooij.
September: we hebben tijdelijk verblijf gevonden op de Wilgstraat in Nijmegen. Inge begint aan haar nieuwe baan en opleiding. Arts in opleiding tot infectieziektebestrijding, ze begint bij de GGD in Nijmegen. Drie dagen werken en een dag in de week opleiding in Utrecht. De huizenjacht gaat door en Pieter heeft een dagtaak aan bezichtigingen. De container met onze spullen komt aan in Rotterdam. Voorlopig gaat alles in de opslag, behalve de Bushlapa, daarvoor regelen we een stalling bij Huissen.
Oktober: en zo vliegen de weken voorbij. We beginnen in een Nederlands ritme te komen met school en werk. Lisa mag al een paar keer wennen op school en als ze eindelijk 4 is mag ze echt beginnen! De herfstvakantie is vol met leuke activiteiten: Burgers zoo, Cinekid en een logeerpartijtje bij opa en oma. Na vele bezichtigingen, de nodige afgewezen biedingen hebben we succes en geluk. Ons bod wordt geaccepteerd voor een huis in Cuijk. We zijn nu bezig met alle hypotheekgesprekken. We hopen eind november weer te verhuizen!

Zo, dat was de snelle maand-update. We zijn nog steeds voornemens om lange zeebjes te schrijven en foto’s uit te zoeken, maar het komt er nu even niet van.
Lieve groetjes uit een herfstachtig Nijmegen.
Pieter, Inge, Julia en Lisa

• 20 Oktober 2019 - 19:07

Els Van Oudheusden:

Ja, en dat fiets je nietsvermoedend naar Malden vanuit Mook om boodschappen te doen en wie kom je dan tegen.....Inge,Pieter en de kinderen die meewandelden met het Molenhoeks Makkie....
    Super verrassing is dat dan!!!!! Tot een volgende ,wat langere ontmoeting en succes met de hypotheekrompslomp etc. lieve groetjes els

• 21 Oktober 2019 - 08:15

Alex:

Fijn om weer een berichtje te lezen. Kan me goed voorstellen dat het erg druk is en je 'even'geen tijd hebt voor een zeebje. Veel success met all veranderingen en jullie vervolghoofdstuk in Nederland.

Groeten,
    Alex

• 22 Oktober 2019 - 11:58

Ina:

rustig aan hoor, de verhalen zitten in jullie hoofden en we hebben alle tijd om te wachten!
    Ik krijg zojuist van mijn Spaanse buurvrouw vier enorme calabassen om te eten! prachtig om eerst foto's te maken en dan te smullen!!!!!!!liefs Ina.